“Gama 2060”

Opravy bublinoletů nejsou nic nového, proto přidávám i Já další zkušenost. Po nepovedeném letním přistání v kukuřičném poli jsem řešil opravu Gamy – před vzletem ještě s označením 2100, nyní už pouze Gama 2060 :).

Na vině bylo již pro Gamu známé uchycení lanovodu výškovky. Přestože jsem lanovod upravoval při jednom z letů se i toto upravení odporoučelo od trupu a výškovka včas nezabrala a vysoké a pevné kukuřičné klasy dokonalý své na dlouhých křídlech modelu. Domů jsem již kráčel s pomačkaným čumákem a sklopenýma ušima – oba konce křídel v oblasti křidélek se skoro usekly.

Pomačkaný čumák se po odstrojení elektroniky “vykoupal” v horké vodě a nazpět ručně dotvaroval . Zalepil jsem ho sekundovým lepidlem s použitím aktivátoru. A výsledek … za letu k nepoznání. Spoje drží velmi pevně.

Horší to bylo ovšem s “úrazem křídel”. Části ucha křídla se před či za server buď zcela odlomily, nebo k tomu neměly daleko.

Pokus o první opravu nebyl úspěšný. Snažil jsem se zachovat délku křídla navázáním na odlomené části,které ovšem zcela nelícovaly.

Dřevěné  lištové výztuhy křídel se nalomily a překážely. Chtě nechtě jsem přikročil k zarovnání a tím i zkrácení polovin křídla. Naštěstí byly lomy vcelku rovné, takže jsem na každé straně odříznul jen 2cm. Část zlomené výztuhy jsem vypreparoval a zkrátil i na delší straně křídla směrem k trupu. Vznikl tak  prostor pro novou navázanou výztuhu. Tu jsem pro jistotu zdvojil i na odtokové hraně křídla.

Po zalití výztuh lepidlem a spojení části křídla došlo na opětovné zapuštění serv a jejich překrytí. Pak už jen přelepeny kabelů a oprava závěsu křidélek.

Uchycení lanovodu výškovky opraveno pomocí klínku balzy a tavného lepidla. Nakonec se sloučené křídlo pomocí uhlíkových trubek opět spojilo do trupu s naměřeným rozpětím 2006 mm.

Gama opět žije,hurááá.

Author: RCnavigator

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *